Gdy przychodzi czas, że organizacji potrzebne jest narzędzie do zarządzania procesami HR, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: duże kompleksowe narzędzie do wszystkiego, czy wyspecjalizowane narzędzie, które odpowie na bolączki firmy? Sprawdź, dlaczego małe narzędzie sprawdzi się lepiej niż kompleksowe rozwiązanie.
Dlaczego warto inwestować w nowoczesne narzędzia HR?
Wybór odpowiedniego oprogramowania może zaważyć na losach przyszłego funkcjonowania organizacji i rozwijania jej zaplecza technologicznego. Należy więc podejść do wyboru bardzo poważnie i wziąć pod uwagę wszystkie zalety i możliwości dostępnych na rynku rozwiązań.
W tym tekście dowiesz się, dlaczego wyspecjalizowane narzędzie HR do zarządzania czasem pracy, nieobecnościami i dokumentami pracowniczymi jest korzystniejsze niż jedno duże narzędzie, które umożliwia zarządzanie wszystkimi procesami HR.
Automatyzacja procesów HR – szybciej, taniej, efektywniej
W dzisiejszej rzeczywistości automatyzacja procesów HR staje się koniecznością. Nowoczesne narzędzia HR oparte na sztucznej inteligencji i zautomatyzowanych systemach pozwalają znacząco skrócić czas rekrutacji, odciążając działy HR ze żmudnych zadań. Proces rekrutacji – od publikacji ogłoszenia, przez selekcję kandydatów, aż po umawianie rozmów może przebiegać niemal bez udziału człowieka. Nie da się zaprzeczyć, że to spora oszczędność nie tylko czasu, ale i zmniejszenie kosztów. Automatyzacja procesów rekrutacyjnych może przełożyć się na skuteczniejsze zarządzanie zasobami ludzkimi w Twojej firmie.
Nowoczesne narzędzia HR w praktyce: czym różni się modułowe narzędzie do zarządzania HR od kompleksowego rozwiązania?
Narzędzie modułowe, takie jak Calamari, charakteryzuje się tym, że składa się z różnych części, z których każda dotyczy innej gałęzi HR. Chcąc wykupić subskrypcję oprogramowania, można wybrać tyle modułów, ile się chce i płacić za korzystanie tylko z nich.
Dodatkowo Calamari jest narzędziem wyspecjalizowanym w ewidencji czasu pracy i nieobecności, dzięki czemu oferuje doskonale dopracowany produkt dostosowany do polityk urlopowych z całego świata. Obecnie Calamari składa się z:
Jedno kompleksowe rozwiązanie sprawdza się najlepiej w przypadku bardzo dużych organizacji, które chcą zarządzać wszystkimi sprawami związanymi z HR z jednego miejsca. Takie rozwiązania są jednak mniej wyspecjalizowane na konkretnych funkcjonalnościach i mają mniej zaawansowanych możliwości.
Z tego samego względu są również bardziej zawodne, a czas oczekiwania na naprawienie błędu lub pomoc od działu obsługi klienta znacznie się wydłuża, podczas gdy w narzędziach takich jak Calamari czas rozwiązania problemu klienta to czasem jedynie godzina od momentu zgłoszenia problemu do Customer Success.
Czym charakteryzują się kompleksowe narzędzia HR?
- Wielozadaniowością – pokrywają wszystkie lub większość potrzeb działu HR;
- są drogie – a jednocześnie często klient płaci za całe rozwiązanie a nie jedynie za te możliwości narzędzia, które wykorzystuje;
- są mniej wyspecjalizowane – zajmują się wszystkim po trochu;
- są trudne do wdrożenia – mają mnóstwo zakładek i ustawień, które trzeba poznać;
- są nieintuicyjne dla pracowników – muszą przechodzić dodatkowe szkolenia, żeby wiedzieć, jak z niego korzystać;
- długim czasem oczekiwania na pomoc Obsługi Klienta.
Dlaczego małe, wyspecjalizowane narzędzie HR jest lepsze niż kompleksowe oprogramowanie
Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Sprawdź, dlaczego małe rozwiązanie HR wyspecjalizowane w konkretnych gałęziach zarządzania zasobami ludzkimi sprawdzi się lepiej w Twojej organizacji niż jedno wielkie oprogramowanie od wszystkiego.
Specjalizacja
Calamari zajmuje się kilkoma konkretnymi funkcjonalnościami do zarządzania czasem pracy, obecności i informacjami o pracownikach, co pozwala programistom skupić się na dopracowaniu wszystkich szczegółów narzędzia i wprowadzania możliwości, dzięki którym korzystanie z nich będzie proste i wydajne.
Dzięki takiej specjalizacji zespoły produktowe mają szansę lepiej przetestować rozwiązanie i utrzymać porządek w bibliotekach, a także stale rozwijać nowe funkcjonalności z pełnym zrozumieniem systemu, co przekłada się na jego niezawodność i rzadkość występowania problemów.
Jednocześnie ekipa Calamari doskonale zna się na produkcie, który tworzy i jego realiach w życiu pracowniczym organizacji na całym świecie, dzięki czemu możliwe jest tworzenie oprogramowania, które odpowie na potrzeby wszystkich.
Dbałość o oprawę wizualną i UX/UX
Tworząc konkretne rozwiązanie, zespoły produktowe i designerskie cały czas ze sobą współpracują i orientują się w wykorzystywanych technologiach oraz oprawie graficznej. Dzięki temu całość narzędzia może powstawać w taki sposób, aby korzystanie z poszczególnych elementów aplikacji było intuicyjne, a wszystkie opcje dobrze widoczne i funkcjonalne.
Uspójnienie interfejsu to niezwykłe ułatwienie zarówno dla administratorów zarządzającym procesami HR wewnątrz narzędzia, jak również dla pracowników, którzy codziennie rejestrują czas pracy czy zgłaszają nieobecności za jego pośrednictwem.
Przystępna cena
Za wyspecjalizowany produkt zwykło się sądzić, że trzeba płacić więcej, jednak dzięki specjalizacji koszty rozwoju i utrzymania narzędzia są niższe, co bezpośrednio przekłada się na cenę produktu, jaką musi ponieść klient.
Jednocześnie modułowość Calamari pozwala płacić jedynie za te funkcjonalności, z których klient w rzeczywistości korzysta, co w przypadku dużych rozwiązań jest często powodem przepalania budżetu i generowania zbędnych kosztów.
Proste wdrożenie i onboarding
Narzędzie do zarządzania czasem pracy to w porównaniu z kompleksowym rozwiązaniem prostota i szybkość wdrożenia. Mniejsza liczba opcji, widoków i możliwości z różnych gałęzi zarządzania HR sprawia, że administratorzy i pracownicy dużo szybciej uczą się, jak korzystać z narzędzia.
Dodatkowo wdrożenie mniejszego narzędzia to również mniej czasu potrzebnego na jego odpowiednie ustawienie, przeniesienie informacji i dostosowanie do potrzeb organizacji.
Wzrost i skalowanie
Narzędzia takie jak Calamari rozwijają się wraz z Twoją firmą. Dzięki temu masz wpływ na to, w jakim kierunku rozwija się oprogramowanie i jakie nowe funkcjonalności się w nim pojawią. Wraz z rozwojem modułów, narzędzie oferuje coraz więcej możliwości, które odpowiadają na coraz nowe potrzeby, które pojawiają się podczas rozwoju i skalowania biznesu.
Zgodność politykami urlopowymi większości krajów
Jako produkt globalny i wyspecjalizowany w zarządzaniu czasem pracy, Calamari oferuje zgodność z politykami urlopowymi większości krajów na świecie. W ten sposób wspiera organizacje międzynarodowe, a także zespoły zdalne i hybrydowe.
Dzięki specjalizacji mogliśmy dołożyć starań, by bez względu na kraj, z jakiego pochodzi pracownik, można było dodać go do systemu i zarządzać jego nieobecnościami w zautomatyzowany sposób tak samo, jak w przypadku innych w zespole. Jest to możliwe dzięki funkcjonalności tworzenia dowolnej ilości polityk urlopowych i podpinania ich do konkretnych pracowników lub ich grupy.
Elastyczność
Modułowe rozwiązanie Calamari to również elastyczność. Możesz dodawać nowe moduły, zmniejszać i zwiększać liczbę pracowników, a także zmniejszać liczbę modułów. Wszystko to możesz zrobić samodzielnie w panelu administratora bez konieczności konsultowania się z obsługą klienta.
Masz więc pełną kontrolę nad tym, za co płacisz, kiedy płacisz i w jakiej formie chcesz się rozliczać, dzięki czemu wszystko jest w Twoich rękach.
Prostota użytkowania
Dzięki intuicyjnym widokom i dobrze przemyślanym rozkładem funkcjonalności, korzystanie z Calamari jest szybkie, wygodne i niezwykle proste. Dzięki temu umożliwia zarządzanie HR w małych i średnich firmach bez konieczności zatrudniania działu HR. Narzędzie sprawia, że jedna osoba jest w stanie kontrolować procesy związane z zarządzaniem czasu pracy. To dodatkowa oszczędność pieniędzy, a także szansa, by rozwijać organizację w swoim tempie.
Integracje z zewnętrznymi narzędziami i API
W Calamari wiemy, jak wielki wpływ na produktywność ma odpowiedni tech stack, dlatego nasze narzędzie do zarządzania nieobecnościami i czasem pracy umożliwia integrację z takimi popularnymi narzędziami, jak:
- Slack,
- Jira,
- Asana,
- Ms Teams,
- Microsoft 265,
- Basecamp.
Umożliwiamy również integrację poprzez open API, dzięki której możliwe jest stworzenie własnych sposobów rejestracji czasem pracy, np. w postaci czytnika kart.
Wsparcie Customer Success i szybki czas reakcji
Wyspecjalizowane narzędzie takie jak Calamari pozwala pracownikom doskonale poznać zasady jego działania, dzięki czemu cały dział Obsługi Klienta posiada odpowiednią wiedzę, by pomóc klientowi. Klient nie zostaje więc przekierowywany z działu do działu, tracąc czas na uzyskanie pomocy, ale dostaje ją od konsultanta, z którym się porozumiał.
W zależności od skomplikowania problemu klienta czas oczekiwania może być różny, jednak w Calamari cieszymy się bardzo szybkim czasem reakcji i doskonałymi opiniami i zespole pomocy klientowi, który każdego dnia daje z siebie wszystko i czuwa, by wspierać klientów na każdym etapie korzystanie z narzędzia
Jakie są korzyści z automatyzacji procesów HR w małej firmie?
Chcesz poznać korzyści płynące z automatyzacji procesów HR? Otóż przede wszystkim automatyzacja procesów HR to realne wsparcie codziennej pracy. Nowoczesne narzędzia HR pomagają usprawnić takie nie tylko takie obszary jak rekrutacja czy onboarding, ale także rejestrację czasu pracy czy zarządzanie wydajnością. To właśnie dzięki nim możesz na przykład zautomatyzować odpowiedzi na najczęstsze pytania kandydatów, uporządkować bazy danych i znacznie skrócić procesy rekrutacyjne. Musisz wiedzieć, że to sposób na lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi i optymalizację procesów HR, który realnie wpłynie na rozwój Twojej firmy.
Nowoczesne narzędzia HR a budowanie zaangażowania pracowników
Z pewnością zgodzisz się z tym, że zaangażowanie pracowników jest niezbędne, aby Twoja firma sprawnie funkcjonowała i mogła się wciąż rozwijać. Zdecydowanie należy podkreślić, że nowoczesne narzędzia HR wspierają zaangażowanie pracowników na wielu poziomach. Zaczynając od platform do rozwoju kompetencji i szkoleń, przez systemy feedbacku, po narzędzia do zarządzania celami i sukcesami – wszystkie te elementy pomagają budować zgrany i kompetentny zespół już od pierwszego dnia pracy.
Bezpieczeństwo danych i zgodność z RODO w narzędziach HR
W każdej firmie ochrona danych to priorytet, zwłaszcza gdy zarządzasz informacjami osobowymi kandydatów i pracowników. Nowoczesne narzędzia HR muszą spełniać wymagania RODO, zapewniając nie tylko bezpieczeństwo danych, ale też pełną kontrolę nad ich przetwarzaniem. Systemy HR wykorzystują między innymi szyfrowanie danych, uwierzytelnianie dwuetapowe i zaawansowane mechanizmy kontroli dostępu. Nie da się ukryć, że to szczególnie istotne w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości.
Czy pracownicy chętnie korzystają z nowoczesnych narzędzi HR?
Pracownicy chętnie korzystają z nowoczesnych narzędzi HR pod warunkiem, że są one odpowiednio dobrane i działają intuicyjnie. Większość pracowników ceni łatwość obsługi, przejrzystość, a także szybki dostęp do najważniejszych funkcji, takich jak na przykład wnioski urlopowe, ewidencja czasu pracy czy plan dostępnych szkoleń. Co więcej, aplikacje wspierające zarządzanie zasobami ludzkimi, które integrują się z podstawowymi kanałami komunikacji, ułatwiają codzienną pracę. Dobrze wdrożone nowoczesne narzędzia HR mogą znacząco wpłynąć na komfort pracy, a w konsekwencji na zaangażowanie pracowników. Najważniejsze jest jednak dopasowanie rozwiązania do potrzeb organizacji.
Podsumowanie
Małe narzędzie o wyspecjalizowanym profilu pozwala zarządzać procesami HR wydajnie i umożliwia zminimalizowanie kosztów, co jest niezwykle ważne w przypadku rozwijających się i skalujących firm. Dzięki integracjom możesz łączyć narzędzia ze sobą, przez co na etapie rozwoju organizacji nie potrzebujesz od razu wielkiego kompleksowego rozwiązania, które będzie pochłaniać mnóstwo czasu i pieniędzy.