Key Performance Indicators (KPIs)
Zestaw mierzalnych wskaźników używanych do oceny ogólnej długoterminowej wydajności firmy.
Czym jest Key Performance Indicators (KPIs) w HR:
Kluczowe Wskaźniki Efektywności (KPIs) to mierzalne wartości, które pokazują, jak skutecznie firma osiąga swoje kluczowe cele biznesowe. Zapewniają one punkt odniesienia dla strategicznych i operacyjnych ulepszeń, tworzą analityczną podstawę do podejmowania decyzji i pomagają skupić uwagę na tym, co najważniejsze.
W dziale HR, KPIs mogą śledzić takie wskaźniki jak rotacja pracowników, czas potrzebny na zatrudnienie nowego pracownika (time-to-hire), wskaźnik absencji czy poziom satysfakcji pracowników.
Monitorowanie tych wskaźników pozwala działom HR mierzyć swój wkład w sukces organizacji, identyfikować problemy i podejmować działania oparte na danych. Nowoczesne systemy analityczne pozwalają na wizualizację KPI w czasie rzeczywistym, co wspiera proaktywne zarządzanie zasobami ludzkimi.
Podnieś skuteczność zespołów
Pozbądź się blokerów – wypróbuj Calamari, przez 14 dni za darmo.
Calamari jest narzędziem, które pojawia się dokładnie wtedy, kiedy jest potrzebne. Po prostu rozwiązuje nasze problemy
– Parker R.VP, People, Mission & Culture at Brightspot