Balanced Scorecard (BSC)
Strategiczny system planowania i zarządzania, który służy do dostosowania działań biznesowych do wizji i strategii organizacji, poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz monitorowania wyników organizacji w odniesieniu do celów strategicznych.
Czym jest Balanced Scorecard (BSC) w HR:
Zrównoważona Karta Wyników (BSC) to struktura, która przekłada misję i strategię organizacji na kompleksowy zestaw wskaźników wydajności. Zapewnia zrównoważony obraz wyników poprzez uwzględnienie czterech kluczowych perspektyw: finansowej, klienta, wewnętrznych procesów biznesowych oraz uczenia się i rozwoju.
Takie podejście pomaga organizacjom nie tylko śledzić wyniki finansowe, ale także monitorować postępy w budowaniu zdolności i pozyskiwaniu wartości niematerialnych, których potrzebują do przyszłego wzrostu.
W dobie cyfryzacji, narzędzia analityczne i AI mogą automatycznie zbierać dane do BSC, dostarczając liderom aktualnych informacji i predykcji, co pozwala na szybsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji strategicznych, a także lepsze dostosowanie celów operacyjnych do długoterminowej wizji firmy.
Podnieś skuteczność zespołów
Pozbądź się blokerów – wypróbuj Calamari, przez 14 dni za darmo.
Calamari jest narzędziem, które pojawia się dokładnie wtedy, kiedy jest potrzebne. Po prostu rozwiązuje nasze problemy
– Parker R.VP, People, Mission & Culture at Brightspot