Self assessment
Proces przyglądania się sobie w celu oceny aspektów ważnych dla własnej tożsamości.
Czym jest Self assessment w HR:
W kontekście zarządzania wynikami, samoocena wymaga od pracownika refleksji nad własnymi wynikami w określonym czasie. Jest to okazja dla pracowników do zidentyfikowania własnych mocnych stron, obszarów do rozwoju oraz osiągnięć, które mogły zostać niezauważone przez przełożonego.
Proces ten zwiększa świadomość własnej roli i odpowiedzialności, a także przygotowuje pracownika do bardziej produktywnej rozmowy oceniającej z menedżerem. Często jest to pierwszy krok w procesie oceny okresowej.
Samoocena zachęca do przejęcia odpowiedzialności za swój rozwój i jest fundamentem kultury ciągłego doskonalenia. Umożliwia pracownikom aktywne uczestnictwo w kształtowaniu swojej ścieżki kariery, zamiast biernego przyjmowania oceny, co buduje zaangażowanie i poczucie sprawczości.
Podnieś skuteczność zespołów
Pozbądź się blokerów – wypróbuj Calamari, przez 14 dni za darmo.
Calamari jest narzędziem, które pojawia się dokładnie wtedy, kiedy jest potrzebne. Po prostu rozwiązuje nasze problemy
– Parker R.VP, People, Mission & Culture at Brightspot