Branża
Digital Marketing
Liczba osób
27
Rok założenia
2014
Strona internetowa
traffit.com/pl
Używane moduły
Nieobecności

Wyzwanie: Rozproszona komunikacja i brak centralnego systemu

Głównym wyzwaniem było brak jednego miejsca, gdzie można było zebrać wszystkie informacje o dniach wolnych pracowników oraz rozproszone kanały komunikacji zgłaszania nieobecności. Procesy przed wdrożeniem były niepoukładane, zapominano, że ktoś idzie na urlop.

Po wprowadzeniu nielimitowanych urlopów w styczniu 2022, około miesiąc później okazało się, że brakuje narzędzia, które usprawniłoby cały proces zgłaszania urlopów. Zależało firmie również na tym, aby śledzić liczbę dni wolnych branych przez pracowników i móc analizować, czy nowo wdrożony pomysł faktycznie się sprawdza.

Rozwiązanie: Calamari z integracjami Slack i Google

Calamari było jedynym przetestowanym narzędziem – firma zdecydowała się na nie ze względu na atrakcyjną cenę oraz łatwość w użytkowaniu. Ostatecznie w marcu 2022 wybór padł na Calamari.

Kluczowe funkcjonalności

Traffitowi spodobała się opcja automatycznego procesu akceptacji nieobecności oraz możliwość personalizacji dni urlopowych do nielimitowanych dni wolnych, które firma ma u siebie.

Ważna również była integracja ze Slackiem oraz kalendarzem Google – narzędziami, z których zespół korzysta na co dzień.

Istotne okazały się też:

  • Różne typy urlopów i zwolnień dostępne w systemie
  • Opcja wyznaczania zastępcy podczas nieobecności
  • Raporty i analityka pozwalające sprawdzać wykorzystanie urlopów

Rezultaty: Oszczędność czasu i usprawnienie komunikacji

Największą korzyścią było to, że kadry miały wszystkie wymagane informacje – nie trzeba było już wysyłać dodatkowo raportów o nieobecnościach mailowo.

W momencie zarejestrowania urlopu, przełożony danej osoby zostaje automatycznie powiadomiony. Cenione są również informacje o nieobecnych osobach w kalendarzu Google, z którego firma na co dzień korzysta.

Od wdrożenia możemy łatwo zgłaszać wolne przez Slacka, który jest zawsze pod ręką, a manager automatycznie dostaje powiadomienie również na Slacku i na maila. Fajne jest również to, że w dniu urlopu, Slack automatycznie zmienia status na palmę, więc nawet nie trzeba pamiętać o jego zmianie.
Anika Osmólska
Head of People and Culture

Sam proces wdrożenia do systemu trwał krótko i sprawnie – wszystkie działy na bieżąco korzystają z Calamari.

Weryfikacja skuteczności nielimitowanych urlopów

Calamari dostosowano pod specyfikę nielimitowanych urlopów w Traffit. Pomogła analityka i raporty nieobecności, aby sprawdzać, czy wprowadzenie PTO faktycznie się sprawdza. Po 3 latach firma wie, że nadal tak i pracownicy faktycznie z tego korzystają.

Raporty pozwalają nam zobaczyć podstawowe dane, czyli ile dany pracownik wziął wolnego w danym czasie. Bardzo pomocne są również raporty, które jasno pokazują interesujące nas dane. Dzięki temu możemy np. szybko dać znać danemu pracownikowi, że dawno nie był na urlopie i że śmiało niech planuje sobie jakieś wolne
Anika Osmólska
Head of People and Culture

Podsumowanie

Dzięki Calamari Traffit spędza mniej czasu na planowaniu i organizowaniu nieobecności, a zaoszczędzony czas może poświęcić na swoje obowiązki. Teraz firma ma proces, który usprawnia komunikację wszystkich zainteresowanych stron – od pracowników, przez managerów, aż po kadry.

Stwórzmy nową historię sukcesu.
Razem.